Zonde die niet vergeven wordt?!

Kerken prediken gewoonlijk dat alle zonden vergeven zullen worden als je vergeving vraagt ​​in de naam van Christus (Yeshua).  En dan zullen de meeste zonden ook vergeven worden, maar niet alle zonden, zegt de Bijbel ons


Want het is onmogelijk voor degenen die eens verlicht waren en van de hemelse gave hebben geproefd, en deel hebben gekregen aan de Heilige Geest, en het goede Woord van God hebben geproefd en de machten van de toekomstige wereld, als  zij zullen afvallen, om hen opnieuw tot bekering te vernieuwen, aangezien zij de Zoon van God opnieuw kruisigen en hem openlijk te schande maken.", Hebreeën 6:4-6


Voor de meeste kerkmensen zal dit specifieke voorbeeld een opluchting zijn, omdat ze dachten aan het zondigen tegen Gods 10 Geboden (de NT-wet voor Christenen, Jakobus 2:10-11 aan de hand van voorbeelden in vers 11) of aan het zondigen tegen hun eigen lichaam (seks met dode mensen, dieren, familie, hetzelfde geslacht, enzovoort).  Maar dit voorbeeld gaat over een Christen zijn die daadwerkelijk Gods Geest/Gaven heeft ontvangen en weigert actief met die Gaven om te gaan.  Zoals de dienaar in Mattheüs hoofdstuk 25 die de ontvangen "Talenten" niet wilde gebruiken en ze in plaats daarvan begroef.  De ontvangen Talenten zijn de Gaven van de Geest!


‘En ik was bang en ging heen en verborg uw Talent in de aarde. Zie, daar hebt u wat van u is.’


Zijn heer antwoordde en zei tegen hem: 'Gij slechte en luie dienaar, u wist dat ik maai waar ik niet heb gezaaid, en verzamel waar ik niet heb gestrooid.', Matteüs 25:25-26


Omdat kerken deze uitzondering niet onderwijzen, hebben ze problemen met Hebreeën 6:4-6, maar ze hebben een oplossing gevonden: hun theologen verklaren dat "het boek Hebreeën niet voor Christenen is, maar voor Joden".  Dat is totaal niet waar, want alle brieven zijn geschreven aan de eerste christelijke Gemeenten, waaronder een Vergadering van Hebreeuwse mensen.  Ook Hebreeën 6:1-3 legt precies uit:


“Daarom moeten we verder gaan dan de elementaire instructies over Christus en doorgaan naar volwassenheid, en niet opnieuw dit fundament leggen: bekering van dode werken en geloof in God, onderwijs over dopen, handoplegging, opstanding van de doden en eeuwige  oordeel En dit is wat wij van plan zijn te doen, als God het toestaat."


Het is duidelijk dat de christelijke basis onder de Hebreeën werd gelegd, dus zij waren al Christenen, maar hen werd geleerd verder te gaan dan hun elementaire christelijke instructies.


Kerken zijn in plaats van christelijk werelds christendom


In tegenstelling tot de Hebreeën zijn de kerken niet christelijk, maar in plaats daarvan werelds christendom, vanwege hun heidense kerkelijke overtuigingen, dagen en rituelen.  Hun heidense drie-eenheid, twee-eenheid of slechts één godheid komt uit Babylon.


Maar vanwege de kerkse, heidense ‘alles in één god’ hebben ze ‘de alles in één doop’, waarbij ze veronderstellen dat ze zo naar alle delen van de heidense kerkgod (vader, zoon, geest) komen.  Zij weigeren de benodigde enige ware God JHWH die Geest is (Johannes 4:24) én Heer Christus (Romeinen 10:9, Johannes 17:3) met een herrezen lichaam naar het voorbeeld van Christenen (Romeinen 8:11).  Kerkmensen ontvangen dus inderdaad niet Gods Geest of Geestesgaven;  veroorzaakt door hun kerkse afgoderij!   Zelfs niet als ze de handoplegging praktiseren na de geloofsdoop (onderdompeling) die alleen naar Christus leidt, Galaten 3:27, Handelingen 19:5.


Kerkmensen kunnen beweren dat ze dus geen zonde hebben begaan en/of deze specifieke zonde niet kunnen begaan.  Het is volkomen dom om dat te zeggen en erin te berusten, want zonder de Geest/Gaven is er geen Vrucht van de Geest, maar alleen de vrucht van je eigen wil, die zonde wordt genoemd.  En om weer tot leven/eeuwig leven te worden opgewekt, hebben wij – net zoals Christus dat nodig had in Romeinen 8:11 – die Geest/Gaven nodig:


"Als de Geest van Hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal Hij die Christus Jezus uit de dood heeft opgewekt, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest die in u woont.", Romeinen 8:11


"Als u met uw mond belijdt dat Jezus Heer is en met uw hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden", Romeinen 10:9.


"God is een Geest", Johannes 4:24


Kerkmensen die Christus in God veranderen, zondigen feitelijk tegen het eerste gebod van God dat zegt:


"Ik ben de HEER (#Strong 03068: JHWH) uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, heeft geleid. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben", Exodus 20: 2-3 


* Gods Naam is JHWH of JAHWEH of kortweg JAH.


* De naam van Christus is echter Yeshua.


Door Christus in God te veranderen heeft een kerklid feitelijk andere goden voor God of erger nog: een heidense god in plaats van God JHWH.  Christenen belijden Christus als Heer van God, Romeinen 10:9.


Ps68:4 "Zing voor God, zing lof voor Zijn Naam: verheerlijk Hem die in de hemel rijdt met Zijn Naam JAH, en verheug u voor Hem (AV).


De meeste kerkmensen zullen dit allemaal niet willen horen, weigeren dit en willen gewoon doorgaan.  Als een goedlopend werelds bedrijf waar je niet uit kunt en wilt stappen, ook omdat veel dierbaren in die kerkcarrousel zitten of daarin zijn gestorven...


God roept echter iedereen uit dat kerks Babylon!


Eerste Hulp voor kerkleden

Eeuwig leven & benodigde geloof 

Kerkelijke leringen debunked