Profetie geloof redt niet

Nodig geloof blokkeren met een profetische generalisatie?!

Als christen onderwijs ik het goede nieuws van het eeuwige leven en leg ik uit hoe je gered kunt worden en het eeuwig leven kunt verkrijgen:  geloven in 1 Here Christus Jezus en in 1 ware God JHWH, een Geest Johannes 4:24, Johannes 17:3.  Ook Romeinen 10:9 legt dat geloof uit.  En hoe je dat geloof legt: in Handelingen 19:5; de doop tot Christus gevolgd door Handelingen 19:6; gebed met handoplegging leidt tot God en Geestelijke Gaven.

Maar online ontmoet ik soms mensen die dat reddende geloof niet willen, noch de noodzakelijke manier om daar te komen.  Vandaag ontmoette ik "Wheelman" op Instagram en hij beantwoordde mijn onderwijs in overeenstemming met wat Christus zelf zegt met Handelingen 2:17 en zei het volgende:

"En het zal geschieden in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees: en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jonge mannen zullen visioenen zien, en uw oude mannen zullen dromen dromen".

Hij probeerde duidelijk mijn leringen te blokkeren met een profetische generalisatie.  Waarom een ​​juist geloof nodig hebben en daarnaar handelen als God toch Zijn Geest op iedereen zal uitstorten?

Ten eerste omdat die houding en "geloof in de profetie" een totaal gebrek aan toewijding laat zien in het benodigde reddende geloof (Romeinen 10:9, Johannes 17:3), in het leggen van dat geloof (Handelingen 19:5+6) en in het uitgaan (MatteĆ¼s hoofdstuk 25)  .  Ten tweede omdat mensen die wachten tot Handelingen 2:17 gebeurt, niet zullen groeien in de vrucht van de Geest terwijl ze leven en ten derde, wat nog belangrijker is, als ze voor dat moment sterven, zullen ze het eeuwige leven niet ontvangen en dus niet gered worden!

De generalisatie van Wheelman zal hem duur komen te staan ​​en het kan mensen schade berokkenen die zijn online advies ter harte nemen.  Dus zijn slimme opmerking is dubbel niet zo slim.  Het leidt tot de eeuwige dood!

Voor degenen die dit "profetisch advies" van anderen al hebben opgevolgd schrijf ik dit nu zodat u begrijpt dat inactief wachten of zelfs met een onbijbels geloof niet volgens Joh17:3 en Joh14:1 (in 1 Heer Christus en in 1 ware God JHWH) zal leiden  naar de EEUWIGE DOOD.  Probeer dus het smalle pad te vinden dat naar de smalle poort leidt en doe dat actief, zelfs als je in een kerk bent!

Je kunt daar vandaag nog mee beginnen en lees hier meer:

Eeuwig leven: nodig geloof & leggen ervan

Voor kerkleden:

Hereniging met God die Geest is

1e Hulpkit voor kerkleden

Verspil geen tijd: lees hier vandaag nog over en handel daarnaar!

 ===============