Mimicken van bijbels geloof?!

Kerkmensen/priesters/theologen bedenken manieren zodat een Bijbels geloof genegeerd kan worden!

Gisteren (30 oktober 2023) was het de eerste keer dat ik zo iemand op Facebook ontmoette terwijl ik het ware Evangelie bracht (Johannes 17:3).  Ik leg altijd uit waarom Johannes 17:3 het ware Evangelie is en waarom de kerkelijke Johannes 3:16-18 dat niet is.  Omdat alleen Johannes 17:3 het volledig benodigde geloof voor het eeuwige leven bevat;  de clou van het Evangelie, het Goede Nieuws.

Hij (Larry H.) vertelde echter in een chat "dat Johannes 3:16-18 ook bijbels is, maar dus net zo geldig als mijn Johannes 17:3".  Maar het punt dat ik maakte was dat het kerkelijke Johannes 3:16-18 niet het volledige geloof voor het eeuwige leven bevat.  En let wel: Larry beweerde in de Facebook-reacties een Bijbels geloof te hebben, net als ik...

Kerken kunnen hun leden voor de gek houden en programmeren met de leerstellingen van de drie-eenheid of twee-eenheid godheid die geworteld zijn in Babylonische afgoderij, omdat “hun Johannes 3:16-18” als uitgangspunt wordt gebruikt en Larry H. zelfs dit vers gebruikt (Johannes 3:16)  in zijn Facebook-bio.  Dus wat zou Larry zijn? Een kerklid misschien? Hij weigerde daarom Johannes 17:3 en betoogde in plaats daarvan dat het Goede Nieuws zo gemakkelijk is dat ze het moeilijk proberen te maken in wat het niet is.  Maar echt: is Johannes 17:3 zo moeilijk te vatten?

"Dit is het eeuwige leven (= het goede nieuws): dat zij U kennen, de enige ware God, en Jezus Christus die U  gezonden" heeft.

Slechts één vers ook met de specifieke vereisten.  Kennen/geloven in JHWH en in Yeshua.  Eenvoudig.  Maar Larry, die zegt: "dat hij heeft een Bijbels geloof, net als ik", stelt dus bovendien "dat ik een gemakkelijk evangelie te moeilijk maak, terwijl het dat niet zou moeten zijn"...???

Het is duidelijk dat Larry geprogrammeerd is met het kerkelijke evangelie, wat het voor hem moeilijk maakte het ware en directe evangelie in Johannes 17:3 te begrijpen.  (Meestal omdat kerkmensen alleen in Christus willen geloven en niet in God, maar de ware naam van Christus niet kennen of afwijzen).  Maar als zijn geloof gelijk was aan het mijne, zou hij er- en met mij geen problemen hebben.  Bovendien zou hij, geleid door Gods Geest, onmiddellijk met dat vers instemmen, maar dat deed hij niet.  In plaats daarvan blokkeerde hij de mogelijkheid om via Lite-chat een antwoord te geven.

In het enige en laatste gesprek gaf hij ook antwoord op mijn vraag "waarom loopt hij nog steeds op de brede kerkweg terwijl hij beweert het geloof te hebben van een bijbelse christen, rekening houdend met Mattheüs 7:13-14?!".


 ‘Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan.


Omdat de poort nauw is, en smal de weg die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden”, Mattheüs 7:13-14.


Larry verklaarde "dat Christus het smalle pad is en niet onze wegen of daden".  "Mensen die dat zeggen, claimen zelfingenomenheid, hun eigen werken en beweren een groter geloof te hebben".


Grappig genoeg liet ik hem Johannes 17:3 zien, zodat hij het ware geloof kon begrijpen, zoals Christus zelf uitlegt in Johannes 17:3.  En welke geloofsweg daarbij hoort.  Ik beweerde niet dat ik een groter geloof had, ik prees mezelf niet op die manier, en het ging ook niet over mijn eigengerechtigheid, omdat ik hem de woorden van Christus liet zien die naar het eeuwige leven leiden.


Christus legt uit dat we onze manieren en daden moeten veranderen.  Dat is ook wat de apostelen doen.  Christus is inderdaad de weg naar God JHWH, maar niet zonder onze wegen en daden te veranderen.  Larry suggereert hier indirect dat we moord, afgoderij, overspel, stelen, vloeken, verkrachten, enzovoort moeten blijven plegen, omdat het vinden van Jezus het enige is dat nodig is.  De waarheid is echter dat christenen proberen te stoppen met het begaan van zonde/zondig gedrag en in het geval dat zij een zonde begaan, zullen zij verlossing krijgen als zij zich bekeren en om vergeving vragen in de naam van Christus Yeshua.  En te proberen die zonde niet nogmaals te herhalen.


De brede kerkweg waar Larry duidelijk nog steeds op loopt is een weg van afgoderij: geloven in de valse drie-eenheid of twee-eenheid van de kerk die wordt "verdoezeld" door Johannes 3:16-18 en waarbij Johannes 17:3 wordt  geweigerd die juist die afgoderij openbaart.  En de kerkelijke Larry bedacht een oplossing om dat te verdoezelen en beschuldigde mij tegelijkertijd van mijn eigengerechtigheid, bewerend dat ik beweerde een groter geloof te hebben en dat ik mijn eigen werken prees.  Hij suggereerde zelfs indirect dat ik een valse leraar en een valse profeet zou zijn en daardoor een valse religie zou creëren!


Larry blokkeerde de chat, zodat ik zijn mening en beschuldigingen niet kon beantwoorden. Vreemd gedrag voor iemand die in een Facebook-opmerking beweert “dat ik hetzelfde Bijbelse geloof heb als hij”.


Wat Larry niet ziet is dat hij, door Johannes17:3 niet te aanvaarden, geen eeuwig leven zal krijgen en dat het Christus is die dit onderwijst.  Ook in Mattheüs 7:13-14 is het Christus die spreekt en onderwijst.  Als u in geloof het smalle pad afwijst (Johannes 17:3) en in uw daden weigert u Christus opnieuw.


Wat de kerkelijke Larry mij heeft geleerd is dat kerkelijke mensen echt door de kerk geprogrammeerd zijn en alleen hun geprogrammeerde Bijbelverzen accepteren, maar andere woorden van Christus gemakkelijk verwerpen.  En dat ze de brenger van die woorden aanvallen, beschuldigen en vernietigen, weliswaar digitaal en steeds subtieler.  En dat ze alle mogelijke middelen gebruiken om die brenger de mond te snoeren.  Dat is de geschiedenis en het verhaal van de kerk opnieuw!


Ik bad voor Larry dat hij op een dag het licht mocht zien en dat hij niet zal vergeten wat ik met de woorden van Christus heb uitgelegd.


==============