Yeshua is geen godheid!

God YHWH verbiedt in de 10-Geboden om erandere goden erop na te houden wat Christus ook niet is!

"Gij zult geen andere goden voor Mijn Aangezicht hebben", Exodus 20:3 NBG51


Christus geen goddeel of deelgod

Christus Yeshua vertelt in Spreuken8:22-31 hoe hij door God geschapen werd, geboren werd en meehielp als Dienaar om de wereld te schapen als Gods Meester Werkman ("amown" in Spreuken8:30). Yeshua is dus beslist niet de enige ware God YHWH, maar de Bijbel vertelt wel "dat God alles door en voor Christus schiep":


"Want God heeft door hem (Christus ) alles geschapen in de hemel en op de aarde, het zichtbare en het onzichtbare, zoals tronen en heerschappijen, overheden en machten", Col1:16 GNB


Alle Elohim (Christus , engelen, reeds opgenomenen) zijn verbonden aan de enige ware, Eeuwige God EL en vormen zo een Werkeenheid met God. Zo werkt God door hen, maar dat maakt hen niet tot een goddeel of (af)goden, maar ze leven zo wel eeuwig in verbinding met de Eeuwige God YHWH. Ook mensen die in Christus zijn én verbonden aan God die een Geest is (Joh4:24), maken ook deel uit van diezelfde Werkeenheid! Echter ook zij worden zo noch God. noch Christus, maar zullen in die verbintenis wél eeuwig leven:


"Dit is het eeuwige leven: dat zij U kennen, U, de enige ware God, én Christus Yeshua die U gezonden hebt", Joh17:3 NBG51 


"God is een Geest", Joh4:24 GNB



Engelen niet aanbidden, Christus wél

Engelen en reeds opgenomenen als Mozes, Henoch en Elia mag je niet aanbidden. Christus Yeshua aanbidden mag letterlijk (Joh14:13-14) en figuurlijk zeker wél en is zelfs een voorwaarde om een relatie met hem op te bouwen. Zo erken je hem op letterlijke wijze door met hem te praten, zo maak je de relatie persoonlijk.


"En ik zal alles doen wat jullie met een beroep op mij zullen vragen; dan zal de glorie van de Vader openbaar worden in de Zoon.‎‭ ‎‭Als jullie mij iets vragen, met een beroep op mij, zal ik het voor jullie doen", Joh14:13-14 GNB


ECHTER: je aanbidt Christus niet als God of goddeel, maar als Heer van God, omdat God dat zo bepaald heeft:


"Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de allerhoogste titel geschonken,‎‭‎‭zodat iedereen in de hemel, op de aarde en onder de aarde, de knieën zou buigen voor hem die Yeshua heet‎‭ ‎‭en allen openlijk zouden uitroepen, tot eer van God, de Vader: Christus Yeshua is de Heer", Fil2:9-11 GNB


"Als u met uw mond belijdt: Yeshua is Heer, en met uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, wordt u gered.", Rom10:9 GNB


Let op: Fil2:9-11 (hierboven) stelt bovendien "dat je de knieën dient te buigen voor Christus wat hem aanbidden betekent. 


Christus aanbidden: geen afgoderij 

Christus is geen godheid of goddeel en weet ook niet wat God wel weet (Markus13:32), zodat God hem een Openbaring moet geven met instructies (Openbaring 1:1). En wat door God onder Christus gebracht wordt, zal door Christus aan God worden overgedragen en dan zal God alles in allen zijn (1Cor15:24-28).


"Wanneer die dag of dat uur komt, weet niemand; de engelen in de hemel niet en ook de Zoon niet, alleen de Vader weet het", Markus13:32 GNB


"De openbaring van Christus Yeshua, die hem door God gegeven is om zijn dienaars te laten zien wat er spoedig gebeuren moet", Openbaring 1:1 GNB


Nee: Christus is de geschapen Heer van de enige ware God YHWH. En je aanbidt Christus Yeshua dus als Heer van God, omdat God dat zo bepaald heeft. Niemand kan meer tot God komen dan via Christus; dat geldt voor Christen uit de heidenen en voor de Joden (Efeziërs 2:15-18):


"Dankzij hem (Christus) hebben wij Dankzij‎‭‎‭beiden, Joden én niet-Joden, verbonden in één Geest, toegang tot de Vader.", Efeziers 2:18, NBG51 


Lees zeker ook dit:


Tiqvah voor de laatste Yehudim 

Alleen Gods Beloften als geloof?!

Joods met verdoofde geest?!

Geen godheid, geen 1 of 3 namen!



==============